Subject: FW: Viimsi Rohuneeme tee-Nurme tn
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 Nov 2024 07:40:17 +0200

Tere,

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Kersti / BIMAP <[email-masked]>
Sent: Thursday, November 21, 2024 6:41 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Viimsi Rohuneeme tee-Nurme tn

Tere

Saadame korrigeeritud projekti, mis asub lingil:

<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/EqnaBfNbNFlKqDMIwW0yzV8BdP4jFE
L78ZbY1MEoCGQhPQ?e=LAaOsh>  02_PROJEKT

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 19, 2024 11:09 AM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Viimsi Rohuneeme tee-Nurme tn

Tere.

Tänan projekti eest.

Tähelepanekud, sh korduvad projekti täiendamiseks:

*	Märkus 2  - IKÕ plaanil on IKÕ alad kohati liiga laiad. Sobiks 1m
laiuse ribana JJT servast (vt sinisega ettepanek). IKÕ plaan korrigeeritud
ja manuses.

*	Märkus 5 – Ülesõidetaval alal on maakividest kate nihkepingete
vastuvõtmiseks sobimatu. Näha ette graniidist täringukivi sillutis H=14cm.
Muudetud täringukiviks.
*	Märkus 6 – ülesõidetaval alal osa märgiposte likvideerimata. Post
märgitud likvideeritavaks.
*	Märkus 7 – Parempoolne ülesõidetav ala nähakse ette
raskeliiklusele sujuva parempöörde sooritamiseks. Antud juhul  eesmärki ei
täida ja eksitab sõitjat, ala katkeb ootamatult. Kuju vajab
korrigeerimist. Korrigeeritud
*	Märkus 8 -  …..Rentslis (so äärekiviga ääristatud teeosal)  tuleb
vertikaalplaneeringuga tagada nõuetekohane minimaalne pikikalle 0,5%, et
oleks tagatud sademevete äravool, praegu see ameti hinnangul tagatud ei
ole. Tuleb täiendada vertikaalplaneeringut.  Korrigeeritud

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 31, 2024 9:49 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Viimsi Rohuneeme tee-Nurme tn

Tere

Uuendatud projekt asub lingil:
<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/EqnaBfNbNFlKqDMIwW0yzV8BdP4jFE
L78ZbY1MEoCGQhPQ?e=Nrd0rs>  02_PROJEKT

Vastused on kirjutatud allolevasse e-kirja sinisega.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 22, 2024 4:27 PM
To: Kersti / BIMAP < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Viimsi Rohuneeme tee-Nurme tn

Tere.

Täname projekti eest.

Palume projekti täiendada:

1.Märgime, et Transpordiamet on 07.06.2022 kooskõlastanud projekti /
vormistanud ristumiskoha ehitamise lepingu „Nurme tee (lõigul Rohuneeme
tee-Nurme põik tee) rekonstrueerimine“ (ViaVelo IB OÜ, töö nr 0520). Palun
tuua seletuskirjas ning joonistel kirjanurga kohal välja käesolevas
projektis tehtud muudatuste sisu.  Projekti asendiplaanile ja seletuskirja
lisatud muudatuse sisu.

2. Jalgratta- ja jalgtee ning tehnovõrkude rajamiseks riigitee alusele
maaüksusele (katastritunnus 89001:024:0005) tuleb koostada IKÕ plaanid
(manuses näidisplaan). IKÕ plaan manuses.

3. Jooniste loetavuse huvides kujutada joonistel ainult asjakohane info.
Näiteks  asendiplaani jooniselt eemaldada vertikaalplaneering,
tehno-trassid jms, vertikaalplaneeringu jooniselt liiklusmärgid, tehno
jms. Samuti ei tohiks info joonistel kattuda (näiteks liiklusmärgid
varjavad teksti ära jms). Palun kõik joonised üle vaadata ja korrastada.
Korrigeeritud

4. Lisada joonistele riigitee kaitsevöönd. Lisatud

5. Lisada konstruktiivne lõige, kus on näidatud ristmikul ülesõidetava ala
lahendus. Lõige lisatud joonisele P052024_TP_TL-6-01.pdf

6. Ristmikule ülesõidetavate alade lisamisel  tuleb üle kontrollida
olemasolevad liiklusmärgid, projekteeritud valgustid jms, et need
paikneksid sõiduteest nõuetekohasel kaugusel. Kontrollitud. Ol olevad
märgid ja valgustid, kas juba ümber tõstetud või ei sega.

7. Täpsustada pöördetrajektoore. Pöördetrajektoorid peavad kinnitama, et
ülesõidetavate alade mõõtmed ja kuju on põhjendatud ja sobivad. Muuhulgas
vajab selgitamist, kas Nurme teelt parempöördeks ei ole ülesõidetavat ala
vaja.  Parempöörde sooritamiseks on joonis läbi sõidetud kõige ebasobivama
sõidukiga

8. Restkaevu RK-1 (4.24) asukohta on võrreldes varasema projektiga
muudetud.  Rentslis tuleb vertikaalplaneeringuga tagada nõuetekohane
minimaalne pikikalle 0,5%, et oleks tagatud sademevete äravool, praegu see
ameti hinnangul tagatud ei ole. Parandatud pikiprofiili.

9. Seletuskirjas tuleb viidata kehtivatele normidele, määrustele.
Korrigeeritud

10. Lisada seletuskirja veeviimarite osa (vt varasemas projektis 4.1.4),
sh kinnitus, et riigitee aluse truubi parameetrid on lisanduva vooluhulga
vastuvõtmiseks sobivad. Lisatud pt III C

TEHNOVÕRGUD

*	Palume kajastada veevarustuse ja kanalisatsiooni osas ka sademevee
maksimaalsed prognoositavad vooluhulgad Pringi kraavi/ojja ning palume
hinnata riigiteega nr 11251 Viimsi-Rohuneeme tee ristuva truubi (1500)
toimimist lisanduva vooluhulgaga. Lisada kontrollarvutused, mis selgitaks
kui suured vooluhulgad suunatakse riigitee alusesse truupi.  Puudub
kinnitus, kas riigitee aluse truubi (ja eelneva kraavi) parameetrid on
lisanduvate vooluhulkade vastuvõtmiseks  piisavad.

Lisame juurde, et riigitee kraavi/truupi täiendava vooluhulga juhtimisel
tuleb tagada truubi, kraavide läbilaskevõime ja riigitee muldkeha
niiskusrežiim. Selleks tuleb pädeval spetsialistil hinnata
arendustegevusest lisanduvaid vooluhulki koos olemasolevate
vooluhulkadega, riigitee kraavide ja truubi läbilaskevõimet, sh truubi
seisukorda ja teostada läbilaskearvutused kuni eesvooluni. Hinnangu
tulemuste alusel on võimalik määrata, kas ja kui palju sademevett on
võimalik riigitee kraavi/truubi kaudu eesvoolu juhtida.

On täiendatud seletuskirja pt 4.1. Valgala jääb samaks. Kõnealuse
eesvoolusüsteemiga ja teealuse truubitoruga ei ole suurte sadude ja
lumesulamise ajal (kõrgvee perioodil) olnud mitte mingeid probleeme,
eesvool suudab valgalalt koguneva sademevee kenasti vastu võtta ja ära
juhtida.

*	Palume asendiplaanil ning seletuskirjas täpsustada, kas
olemasolevad sademeveetorud (200PL ja 1000PL), mis suubuvad Pringi kraavi,
likvideeritakse või jäävad alles? Kas antud asukohas hakkab Pringi kraavi
suubuma ainult 1100 läbimõõduga sademeveetoru? Jah, ainult 1100 läbimõduga
suubub Pringi kraavi.

*	Tänavavalgustuse, side, elektri osas palume riigitee nr 11251
Viimsi-Rohuneeme tee kaitsevööndi ulatuses parandada asendiplaani
loetavust. Asendiplaanilt on keeruline tuvastada, milliseid tegevusi antud
projektiosaga tee kaitsevööndisse on planeeritud. Palume asendiplaani
vastavalt puhastada ning kajastada oluline info (kajastada taustainfo
hallina/tuhmina vms). Lisaks palume kajastada seletuskirjas, asendiplaanil
ning asendiplaani tingmärkides viide AS KH Energia-Konsult tööle nr 240601
„Harju maakond, Viimsi vald, Haabneeme alevik, Rohuneeme ja Nurme tee“.
Antud tööga planeeritud valgustuse osa palume kajastada ka tingmärkides
üheselt mõistetavalt.

Lisaks juhime tähelepanu, et asendiplaanil kajastatud tingmärkide järgi on
AS KH Energia-Konsult tööga nr 240601 projekteeritud valgustusmastid
kajastatud oranži värvusega ning tingmärkides on antud valgustusmastide
seletuseks ümbertõstetav ol ol mast uute valgustitega. Palume viia
tingmärgid asendiplaanil kajastatuga kooskõlla. Korrigeeritud

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, October 14, 2024 8:02 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Viimsi Rohuneeme tee-Nurme tn

Tere

Edastame kooskõlastamisele Viimsis Nurme tee projekti.

Projekt on alla laetav lingilt:
<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/EqnaBfNbNFlKqDMIwW0yzV8BdP4jFE
L78ZbY1MEoCGQhPQ?e=UTAn9Z>  02_PROJEKT

Oleksime tänulikud kui saaksite tagasisidet anda selle nädala jooksul.

Infoks, EHR keskkonnas mainitud drenaaz ning tänavavalgustuse kaabel, on
korrigeeritud vastavalt märkustele.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.